See on uskumatu, kuidas on võimalik saada nii meeletutes kogustes uut informatsiooni, ilma et sul veidigi väheneks see ebakindluse tunne oma tulevase töö suhtes! No absoluutselt ei saa veel aru, milles töö seisnema hakkab! Igatahes ei saa olema nii palju paljundustööd kui tiimil „press operations”, kuhu ma ka esialgselt pidin kuuluma. Vabatahtlike tiim „media relations Newsdesk” tegeleb pigem sisulisema info andmisega, et ajakirjanikel oleks võimalikult mõnus uudiseid, artikleid koostada ning intervjuusid koostada.
Hetkel veel ühtegi ajakirjanikku pole, osad tulevad 31. jaanuaril, seejärel 1. veebruaril ja eks siis läheb juba hullumajaks.
Palju selgemaks sai küll igapäevane praktiline elukorraldus, millega on otseselt seotud minu eelarve. Nimelt sattusin täna luurama hosteli hommikusööki ja selgus, et üldpilt ei ole üldse mitte nii paha, kui Kreeka neiud kirjeldasid. Näiteks olid seal corn flakes külma piimaga, mis minu jaoks väga sageli asendamatu.
Tööle minnes tuleb esimese asjana teha check-in, mis seisneb enda nime kirjapanemises vabatahtlike manageerimispunktis ja mille eest saab ühe toidutalongi, mis sisaldab ühte päris toredat lõunasööki enda töövahetuse jooksul. Alates akrediteerimisest saab ühistransporti kasutada tasuta, aga Fransesca ütles, et kui öelda kontrolörile lihtsalt, et no parlo italiano ja sono volontari, siis peaks ka külalisepass töötama juba;)
Kahe päevaga olen kulutanud 3 eurot.
Media relations’i tiim on fantastiline. Kindlasti jätke endale meelde nimi: Rowland Jack Inglismaalt. Tema on tulevane staar olümpialiikumise edasiarendamises. On olnud Sydneys pealtvaataja, Salt Lake City’s uisutamise valdkonnas abiline, samuti uisutamise MM-il, Ateenas vabatahtlik, nüüd meediasuhete valdkonnas palgalisel kohal. Tema teadmised on ilmselt põhjatud om-ide valdkonnas. Eks tema jutusoovi ning ego kütsid üles ka kolm vabatahtlike siirast silmapaari, aga senimaani on see kõik seda väärt olnud. Nt oli tema jaoks vabatahtliku kogemus palju enamat pakkuv, kui lihtsalt publikuks olemine. Ja samas oli võimalus ka teatud võistlusi vaatamas käia.
Fransesca Mei on ka väga tore. Tema on osalenud TOROCi liikmena (Torino om-ide korraldusmeeskonna) Salt Lake City’s, et jälgida om-ide korraldust ja Ateenas oli IOC-i kommunikatsioonivaldkonna vabatahtlik. Temal on üks väga äge huumorimeel ja kuidagi tema mõnus vabaltvõtmine vaid loetud päevad enne olümpiat on täiesti võluv, ma ütleks. Samas ei ole ta kuidagi liiga lodev, vaid täiesti korrektne ja puha. Tegi kaks korda erinevatele vabatahtlikele tuuri meediakeskuses, ilma et oleks silm ka korra pilkunud seoses tüdimusega, et c’mon, mitu korda seda ühte sama jama peab tegema.
Päris sissejuhatuseks tegi Rowland meiega testi, mis sisaldas 20-t erinevat küsimust, mis pidi meile näitama, mis valdkondadega meil võib tegemist tulla, ja õpetama erinevaid materjale kasutama, kust nendele küsimustele vastuseid leiab.
Siit siis mõned küsimused:
1) where are the closest toilets to the Newsdesk?
2) List the 7 sports in the 2006 Olympic Winter games in English (NB! Om-il on 7 sports and 15 disciplines!)
3) There is one discipline which has men’s competitions only. Which one?
4) Where are the 3 Olympic Villages located?
5) Who is the Chief Executive of Torino 2006?
6) Where is the Olympic Tortch travelling today?
7) What is the code for the media transport network?
8) Which venue does TES refer to?
9) How many media villages are there?
10) What is the telephone number of the Technology Helpdesk?
11) What is the name of the designer of the Torino 2006 Olympic medals?
12) At what time each day during the Games will the TOROC/IOC press conference take place?
13) What are the names of the other volunteers at the Newsdesk?
14) Where will the Olympic Winter games be held in 2010?
15) Who will light the cauldron at the Opening Ceremony?
No mitu vastasite õigesti? Materjalide abita ma kolmele 20-st. ja kolmele ei leidnudki kuskilt vastust, nuta või naera. Õnneks sekkus mingil hetkel Giorgio, üks tiimi töötajatest, ja ütles, et tema ei oskaks ka nendele küsimustele vastata.
Aga kui tõesti teha enda jaoks mingi loetelu, mida tänasel päeval uuest infost meelde jäi, siis lühikesed pidepunktid:
- media relations töötab kahes kontoris, üks neist, Newsdesk, on avatud kogu kirjutavale pressile; teine on meediatiimi enda tööks ja seda avalikult teada ei anta, v.a. väga tippajakirjanikele
- ajakirjanikud, kes om-il on, jaotatakse tähtsuse järgi vastavalt nende sihtgrupi suurusele; meie põhikliendid seejuures on nö tavaajakirjanikud, mitte fotograafid ega ka teleajakirjanikud mitte, kel filmimisluba olemas (nemad kuuluvad kõik IBC-telki)
- meediatelgis (appike, miks ma kutsun neid hiiglaslikke neljakorruselisi hooneid ikka veel telkideks!) on töökohad 576-le ajakirjanikule, kus käepärast telefon ja telepildid kogu saali peale umbes 50-st telekast;
- info_2006 on ulatuslik andmebaas kõikide spordialade, reeglite, sportlaste, nende elulugude, hobide ja ajaloo kohta, mis vähegi võiks huvitada; seda alustati salt lake city om-i ajal ja on nüüd edasi täiendatud; sinna ilmub ka aktuaalne info meediatiimilt ja värske info pressikonverentside kohta;
- om-ide eelarvest moodustab piletitulu vaid 5-6%. Peamised tulutoojad on sponsorid 40%-lise osakaaluga; oma mitu miljonit on maksnud erinevad sponsorid, et üldse om-i sponsor olla (nelja aasta peale coca-colalt nt 100 miljonit eurot), lisaks sellele panustatakse siis veel otsese abiga; meediapartnerid panevad teise 40% … heh, pagan, ajan ikka juba segamini …
No comments:
Post a Comment